Odświeżenie uprawnień IATA DGR cat. 6

Niezwykle miło mi poinformować, że jeszcze w tym roku udało mi się zadbać o odświeżenie uprawnień IATA DGR cat. 6. Wychodzi na to, że przez kolejne dwa lata możemy spokojnie współpracować doradczo i szkoleniowo (w zakresie wszystkich kategorii szkoleń IATA DGR) przy przewozie lotniczym towarów niebezpiecznych. Egzamin

0

Szkolenia z zakresu ratownictwa chemicznego

Z moich obserwacji wynika, że szkolenia z zakresu ratownictwa chemicznego, obejmującego identyfikację zagrożeń i likwidację skażeń, zaraz po szkoleniach z zakresu przewozu towarów niebezpiecznych cieszą sie największą popularnością. Szkolenia te realizujemy w formie zamkniętej na terenach przedsiębiorstw, dostosowując przekazywane treści i część praktyczną do oczekiwań i

0

„TOWARY NIEBEZPIECZNE” CZY „MATERIAŁY NIEBEZPIECZNE”?

Od jakiegoś czasu zauważyłam, że większość specjalistów zajmujących się tylko i wyłącznie problematyką przewozu lotniczego towarów niebezpiecznych używa określenia materiały niebezpieczne na wszystkie indywidua, które są regulowane przepisami IATA DGR (IATA Dangerous Goods Regulations). Według mnie sformułowanie to nie jest do końca poprawne i nie jest wystarczające. Dlaczego? Po

0

Co kraj, to obyczaj, czyli… towary niebezpieczne na świecie. Malta

Jakiś czas temu postanowiłam utworzyć nowy cykl publikacji - Towary niebezpieczne na świecie. Wcześniej była Ukraina (Odessa), tym razem mam dla Państwa kilka ujęć z Malty, które udało mi się zrobić przy okazji realizowania kursu połączonego z urlopem na tej pięknej wyspie. So let's just enjoy it! Zaczęło

0

NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W UMOWIE ADR 2019

Poniżej publikuję najważniejsze zmiany w Umowie ADR 2019. W istocie jest ich zdecydowanie więcej, niemniej aby wychwycić te niuanse konieczna jest analizowa pierwotnego i znowelizowanego aktu prawnego. Legenda: X – usunięto, # - zmieniono, * - nowy przepis 1.1.3.1 (b)  [X] 1.1.3.2 (a) [#] – doprecyzowano ograniczenie w zakresie

0

EMERGENCY CONTACT

Przy wielu wysyłkach lotniczych towarów niebezpiecznych nadawca powinien zapewnić całodobowy awaryjny numer telefonu. Osoba dostępna pod wskazanym numerem powinnna być zaznajomiona z charakterystyką wysyłki, zagrożeniami stwarzanymi przez przewożone towary niebezpieczne oraz działaniami, które należy podjąć w sytuacji incydentu lub wypadku z udziałem każego z przewożonych

0